Reisweekend met Simone

Hoi Allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden maar deze week was het toch echt tijd voor en update. Ik had afgelopen weekend bezoek van Simone dus ik heb genoeg om met jullie te delen.

Ik had donderdag en vrijdag vakantie dus genoeg tijd om met Simone door Cork te dwalen. De highlights; winkelen, English market, afternoon tea en uitzicht op Cork.

Op zaterdag vertrokken we met een bus om 08.15 vanuit Cork richting Galway.

Drie uurtjes later waren we met stralend weer in het wonderschone Galway, we hadden echter een al reisplannen dus stapte gelijk weer op de volgende bus. Dit keer richting de Cliffs of Moher. Ruim twee uur later, een pitstop en bijna gemiste bus later, kwamen we daar aan.

Onderstaand een kleine collectie van de foto’s van die dag. Het was echt stralend weer en de zonnebril mocht dan ook op. Heel even was het moeilijk geloven dat wij ons nog steeds in het groene, vaak natte Ierland bevonden.

This slideshow requires JavaScript.

De volgende dag was de pret echter al weer over. Regen, wind, regen en grauwheid bracht ons terug tot de realiteit van de locatie. Op zondag hebben we nog door Galway rondgedwaald alvorens richting Limerick te vertrekken. Daar bleek de zondagserust erg belangrijk te zijn; weinig winkels of vermaak was open. Uiteindelijk hebben we de trein richting Cork maar weer gepakt.

Vanochtend vroeg pikte een Taxi Simone weer op, om haar bij het vliegveld af te leveren. Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Gelukkig had ik vandaag nog wel vrij, dat gaf mij mooi de tijd om een beetje te acclimatiseren; realiseren dat de vakantie toch echt over is. Morgen mag ik weer aan het werk, dat is hard nodig ook want tijd is niet het enige wat snel ging dit weekend.