The Roadtrip Adventure

Donderdag was het eindelijk zo ver – roadtrip tijd! Ik kwam thuis en checkte mijn al ingepakte tas of dat ik echt alles had. Karin en Lisa waren al richting vliegveld om de auto op te halen. Om half 7 waren die bij ons huis en pakte we alles in ons nieuwe vervoersmiddel. Na een pitstop bij de MacDonalds voor avondeten gingen we snel verder. Na iets meer dan 3 uur rijden kwamen we eindelijk aan bij ons hotel in Navan. We hadden een familiekamer geboekt met ontbijt maar het ontbijt hebben we nooit gehaald. Onze wekker ging namelijk al weer om half 6 ‘s ochtends.

Het plan was om een pitstop te maken in Kells maar dat waar we heen wilden bleek omheind te zijn en om half 7 in de ochtend, natuurlijk nog niet open. We gingen verder en hebben uiteindelijk een pitstop gemaakt in Carlingford. Een plaatsje vlak bij de Grens van Noord Ierland.

Het was toen nog steeds erg vroeg en er stond een frisse wind dus we gingen al snel weer verder. Eenmaal in Noord Ierland koersden we richting Belfast. Het Titanic museum was het volgende op ons lijstje. Het was inmiddels al iets van half 10 toen we daar eenmaal arriveerde en ik had nog steeds geen ontbijt gehad. Aangezien we een strak schema hadden zijn we gelijk het museum in gegaan. Na iets meer dan een uurtje dwalen waren we wel uitgekeken en kon eindelijk het echte werk beginnen. Ontbijt!

Eggs Benedict met zalm en spinazie. Nou dat is nog eens een manier om de dag te beginnen. Beetje laat maar het wachten waard. Na het ontbijt gingen we verder, de Wild Atlantic Way lonkte. Met af en toe een pitstop en vele prachtige uitzichten hadden we uiteindelijk weer een grotere pitstop bij de Carrick-a-Rede Rope Bridge. Deze hangbrug in de buurt van Ballintoy verbindt het vasteland met het eilandje Carrick Island. De brug zelf stelt niets voor, als je geen last van hoogtevrees hebt tenminste. Het was nogal een toeristen gedoe en als ik eerlijk beken, was de brug zelf het geld (6 pond) niet waard. Maar het uitzicht vanaf het eiland is prachtig en we hadden mazzel met het weer dus dat scheelt weer.

This slideshow requires JavaScript.

De volgende grote pitstop was the Giant’s Causeway; een rotsformatie aan de noordoostkust van Noord-Ierland, die bestaat uit zo’n 40.000 basalt-zuilen. Dit was wederom erg toeristisch maar het was gratis en het is wel echt prachtig. Het innerlijke kind in mij heeft zich wel vermaakt met het klauteren over de rotsen en zuilen.

Na de klimpartij en fotosessie gingen we weer verder. Het was inmiddels al 6 uur geweest dus we besloten richting Donegal af te reizen. Ons hostel bevond zich daar en we wilde niet weer in het donker aankomen. Uiteindelijk waren we er alsnog pas rond 9 uur ‘s avonds en we gingen zodoende gelijk door uit het hostel op zoek naar een restaurant. We vonden een Italiaans restaurantje en hebben daar heerlijk gegeten.

De volgende dag vertrokken we wederom vroeg, rond 7 uur. Dit keer hadden we een eerste bestemming zonder hek; Lake Eske. Een korte stop en we gingen weer verder. Op naar the deserted village of Port. Na een lange toch door Iers landschap en over fijne Ierse weggetjes kwamen we aan bij Port. Het verlaten dorp hebben we niet gezien maar het landschap was alsnog wederom overweldigend mooi.

This slideshow requires JavaScript.

De plattelands charme van schapen op de weg en ondefinieerbare routes, je kunt het een avontuur noemen. Uiteindelijk kwamen we weer terug uit de wildernis en gingen we richting Sligo. Voor een ijsje en brunch nabij het strand. Het was stralend wederom maar toen wij onze weg vervolgde richting Downpatrick Head veranderde dit al snel. Niets zo fijn als Ierse wisselvalligheid. Downpatrick Head hebben we dus in typisch weer bezocht… regen.

We hebben wat rond gedarteld langs de kliffen en besloten na niet al te lange tijd om weer verder te gaan We hadden nog enkele kilometers te gaan richting Delphi. Onze eind bestemming van de dag. Delphi was echt sprookjesachtig mooi; enorme groen bergen en compleet van de wereld. Het bereik gaf dit ook goed weer… welk bereik?

Het Wild Atlantic Hostel was ons onderkomen voor de nacht en we hadden mazzel. Een slaapzaal met 8 bedden voor ons viertjes, met eigen badkamer. Wederom was het laat en wederom moesten we nog eten. Nou bleek dit in Delphi een iets grotere uitdaging… iets met in de middle of nowhere zitten en niet veel opties na 9 uur ‘s avonds. Uiteindelijk hebben we een tosti weten te eten in de lokale pub.

This slideshow requires JavaScript.

De volgende dag hield het Ierse weer aan… regen regen regen. We hadden een planning dus dat hield ons niet tegen. Na een uitgebreid ontbijt (met wentelteefjes) bij een van de B&B’s van het dorp gingen we richting ons schip voor de ochtend. We hadden een boattour geboekt bij Killarney boat tours om de enige fjord van Ierland te bewonderen.

Nou kan ik vertellen dat erg veel bewonderen we niet gedaan hebben. Het weer was een grotere bezigheid dan de fjord. Dat was gewoon water met bergen ernaast. Niet iets,a wat ik niet al eerder heb gezien. Ach met een beetje warme chocomelk was het best te doen. De regenponcho kwam goed van pas!

Uiteindelijk hebben we de laatste dag verder niet veel gedaan, we hadden nog enkele mogelijkheden maar uiteindelijk hebben we vooral richting huis gereden. Het weer zat niet echt moe en we hadden inmiddels wel genoeg toeristen attracties gezien.

Omstreeks 6 uur waren we weer in Cork en konden we allemaal mooi bijkomen van ons avontuur. Veel spannends hebben we niet meegemaakt maar de uitzichten waren onbetaalbaar. De foto’s zeggen hier denk ik meer over.