Auckland, Nieuw-Zeeland; Het begin.

Hoi Allemaal,

Eindelijk dan toch weer een blog. En vanuit het zonnige Nieuw-Zeeland nog wel. Oorspronkelijk wilde ik deze blog schrijven voordat ik wegging, vervolgens werd dit de eerste dag hier. Maar dat niets te doen hebben valt nog niet mee en zodoende krijgen jullie hem vandaag pas.

Laten we bij het begin starten. Woensdag ochtend de 22ste stond ik om half 6 al naast mijn bed na een nacht met weinig slaap en veel woelen. Deels zenuwen, deels organisatie die mij nog niet helemaal lekker zat. Mijn koffer was namelijk 23 kilo en ik had hem de avond ervoor naar beneden met veel moeite naar beneden getild. In de ochtend dus eerst nog maar even wat dingen eruit halen. Op Schiphol ging het inchecken snel, had mazzel kon een stoel krijgen voor de eerste vlucht met extra beenruimte. De eerste vlucht was qua zitten dus heel relaxed! Ik had een moeder en kleintje naast mij zitten, echt een bengeltje. Super vrolijk en energierijk het grootste gedeelte van de vlucht. Het huilen moest er natuurlijk ook van komen maar dat was te verwachten. Het entertainment bood gelukkig een goede afleiding. Kreeg ik eindelijk de kans om Finding Dory te zien.

12 uur later had ik een overstap op Singapore en vervolgde ik mijn reis in het volgende vliegtuig. Helaas dit keer geen lange-benen-stoel, dus zat lekker klem. Deze vlucht leek wel dubbel zo lang. Ik was blij toen we er waren.

img_20170224_102324708_hdr

Vanaf het vliegveld met een shuttle richting mijn hostel. Daar kwam ik aan rond half 1/ 1 uur en het was dan ook donker en uitgestorven in het hostel. Met hulp van een laat-thuiskomende vaste gast, een envelop met kamer sleutel gevonden. Helaas bleek de sleutel niet voor de aangegeven kamer maar voor een andere. Daar heb ik maar een leeg bed uitgezocht want ik had geen zin om veel langer te zoeken. Na een kort nachtje gaf ik het om 7 uur op en ging een douche opzoeken.

Later die ochtend gelijk even geregeld dat ik de juiste sleutel kreeg en mijn spullen verhuist. Vervolgens richting stad om een simkaart te regelen en op zoek te gaan naar een bank om een rekening te openen. Dat laatste bleek nog niet mee te vallen en zodoende heb ik voor aanstaande woensdag pas een afspraak kunnen regelen om dit voor elkaar te krijgen. Na een lange dag rondstruinen weer richting hostel en daar een simpele maaltijd in elkaar geflanst voor mijzelf. Best gezellig koken in zo’n gezamenlijke keuken maar ook wel heel chaotisch met mensen die allemaal door elkaar heen krioelen.

Gisteren ben ik naar de National Art Gallery geweest hier en vervolgens het havengebied rondgelopen. Het centrum heb ik dus wel redelijk gezien inmiddels. Op de planning staat nog Mount Eden en een ferry-tocht naar een van de kleine eilandjes in de buurt van Auckland.

Inmiddels zijn we vier dagen verder en voel ik me redelijk thuis in het hostel. Ik weet welke bus ik kan nemen van en naar het hostel. Ik heb internet op mijn telefoon en weet daardoor de weg te vinden (Lang leven Google Maps) en ik ga morgen mijn bankrekening regelen. Ik heb mensen in het hostel om mee te kletsen en heb de eerste kaart spelletjes al gespeeld. So far so good.

Ik moet nog wel heel erg wennen aan het niets hoeven en alles zelf in de hand hebben. Als ik niets plan dan onderneem ik ook niets, betekend dat dat ik elke dag wat moet plannen? Ik heb daarnaast ook nog eens een jaar de tijd, dus in hoever moet ik echt elke dag wat ondernemen? Vragen zoals dat spoken door mijn hoofd. Voorlopig zullen ze nog wel niet beantwoord worden. Dat is toch een kwestie van merken hoe dingen gaan en uitvinden wat ik een goede balans vindt. We gaan het zien.

X.

5 thoughts on “Auckland, Nieuw-Zeeland; Het begin.

1. Hope you rocking Manon the Great!!! Go kick em girl, write that book and get in the ring…….(with publishers)!!! Barry:)