Zonnige Kou in het Zuiden.

Vanuit windy city Wellington, Hallo!

Momenteel heb ik drie lagen kleding aan en nog heb ik het koud. Wat een verschil met de vorige keer dat ik blogde. Hoe verder ik naar het zuiden reis, hoe kouder het word. Of misschien is Tauranga wel gewoon een hotspot. Anyway, het punt is dat het duidelijk winter aan het worden is en helaas is dit hostel niet super goed geïsoleerd. De volledige koffer garderobe krijgt eindelijk de kans om zich bruikbaar te maken.

Maar laten we even terug kijken naar vorige week. Na Tauranga was de eerste stop Gisborne waar ik in het klooster belande, een oud-klooster wel te verstaan met de treffende naam Flying Nun backpackers. Het hostel was vrij oud en de hostelgemeenschap bestond uit ongeveer 80% Spaans sprekende ‘langblijvers’ (mensen die langer in het hostel verblijven omdat ze in de stad werken).

Gisborne Beach

Aangezien ik niet echt een fan was van het hostel en al vrij snel door had dat in Gisborne eigenlijk heel weinig te beleven valt, besloot ik het verblijf maar kort te houden en op maandag weer verder te gaan richting Napier. De afgelopen week heb ik dus voornamelijk in Napier doorgebracht. Absoluut een voor de lijst van favorieten. Met zwart stenenstrand, Art Deco architectuur, street art, aquarium en pracht natuur in de buurt absoluut een aanrader.

De eerste dagen heb ik voornamelijk door de stad heen geslenterd, schelpen gezocht op het strand en de Lord of the Rings gelezen. Op donderdag was dit ook weer het plan maar tijdens het ontbijt raakte ik aan de praat met een Oostenrijkse jongen en die had het plan om die dag een hike te doen naar Cape Kidnappers, of ik mee ging? Voordat ik het wist, stapte ik in de auto. (Het hostel wist waar ik heen ging en met wie, dus geen zorgen familieleden).

Aangezien de wandeling was gebonden aan het getij, besloten we eerst een bezoek te brengen aan Bluff Hill; een uitkijkpunt in Napier zelf. Heel bijzonder was het niet, het uitzicht op de oceaan was prachtig maar de drukke haven in de buurt verpeste het wel enigszins.

De volgende stop was Te Mata Peak, wederom een uitzichtpunt maar dit keer ietsje hoger en grootser. Dominic’s auto maakte de tocht omhoog heel makkelijk. Het uitzicht; absoluut fantastisch.

Na Te Mata Peak, een korte pitstop in de supermarkt voordat we verder gingen naar Cape kidnappers. De auto geparkeerd en wandelen maar. Het vroegste dat je weg kon was drie uur na vloed en dat was precies wat we deden. Hoewel Cape Kidnappers duistere visioenen oproept, is tegenwoordig de belangrijkste reden voor een bezoek de twee koloniën Jan-van-genten die zich bevinden aan het eind van de wandeling. Deze vliegen eind april / begin mei uit naar Australië maar we hadden nog goede hoop dat er nog wel enkele vogels zouden zijn en we hadden gelijk.

This slideshow requires JavaScript.

‘s Avonds weer terug gekeerd naar het hostel zonder (kidnap) problemen en de volgende dag besloten nog eens samen op pad te gaan. Dit keer was het doel een hike naar Bell Rock. Die hebben we niet helemaal gevonden, of eigenlijk helemaal niet. Google maps bracht ons niet naar de juiste locatie en met een telefoon zonder bereik konden we de juiste locatie niet vinden. Gelukkig waren we niet voor niets afgereisd want in elke uithoek hier is wel een track te vinden om te bewandelen. Spooners Hill Loop was in dit geval de wandeling die we wel gedaan hebben.

PANO_20170505_130833

Panoramafoto van Dominic, Spooners Hill Loop Track

Zaterdag rustig aan opgestaan, even de stad in geweest en bij terugkomst aan het bakken geslagen en eindelijk vordering gemaakt met de schelpen armband die ik aan het maken was. De cake was al een succes op zaterdag maar de armband moest wachten tot zondag voordat deze af was. Hieronder het resultaat.

Hoewel ik nog best een week in Napier had willen blijven ben ik vanochtend op de bus gestapt richting Wellington. Niet zonder reden, ik heb mij namelijk aangemeld als vrijwilliger voor een festival hier in Wellington. Aankomende donderdag heb ik training en de volgende week zal ik enkele shifts hebben als vrijwilliger. Ik ben benieuwd!