Van Koud naar verder Zuid

Nelson, o Nelson.. Daar ben ik nu.

Dat hoor je goed, niet Plimmerton zoals ik in mijn laatste blog door liet schemeren. Ik heb wel een pitstop gemaakt in Plimmerton maar helaas was het hostel al helemaal voorzien van werkers en zodoende ben ik nu op het Zuider eiland van Nieuw Zeeland. Yes, weer een nieuw eiland om te verkennen! Het basisplan is niet veel veranderd; het idee is er nog steeds om ergens even wat langer te vertoeven dan de gemiddelde week. Nelson; de sunshine-capital van het Zuider eiland is een goede kandidaat maar ik leg nog niets vast.

Mijn laatste dagen in Wellington heb ik nog wat meer van de stad gezien. Op dinsdagavond met Angela en haar vriend Rajiv de Space Place van het Carter Observatorium geweest. Super interessant om meer te leren over de sterren en het universum. Er zat ook een film bij in van 20 minuten waar we uitleg kregen over het ontstaan van het universum en hoe we allemaal sterren zijn.

De volgende dag heb ik het museum Te Papa verkend en dit is echt een super goed museum. Echter ook wel een beetje groot voor een middagje. Ik was nog niet helemaal beter en zodoende ben ik er vrij snel doorheen gegaan. Favoriet waren de gedeeltes met informatie over de slag bij Gallipoli en de exhibitie over aardbevingen en extreme natuur in Nieuw Zeeland.

Op donderdag uiteindelijk naar Plimmerton met de trein. Het verblijf daar was echt heerlijk. Hostel pal aan zee en geen enkele drukte te bekennen. Heel fijn na Wellington. Naast wandelen is er niet veel te doen maar dat was perfect voor mij. Ik was immers nog steeds aan het herstellen en had schrijfplannen. Van donderdag tot woensdag heb ik dus precies dat gedaan. Zeelucht opgesnoven, getekend en geschreven.

This slideshow requires JavaScript.

Voor mijn schrijfplannen was er vooral de intentie om de boel weer op de rails te krijgen. Ik wist dat ik op het punt was gestopt waar ik toch langzamerhand een idee moest gaan hebben waar ik heen ging met het verhaal en zodoende was het niet zozeer schrijven als een planning en tijdlijn maken voor het verhaal. Gelukkig had een vroegere-ik vorig jaar al een redelijke opzet gemaakt hiervoor en kon ik hier mooi op doorborduren. Inmiddels heb ik al weer wat blogs; stukken tekst toegevoegd aan het verhaal en hopelijk blijf ik dat doen de rest van mijn reis. Voor wie het verhaal wil lezen, check mijn andere blog bookwritingreality.com.

Naast de literaire voortgang ook weer een tekening afgemaakt, zie hieronder het resultaat.

The world is a star; and so are we.

Op dinsdag avond had ik de gebruikelijke vraag in mijn hoofd; wat nu? En uiteindelijk een vlucht geboekt naar Nelson. Dat hoor je goed; een vlucht. Ik had het plan om de bus en ferry te nemen maar aangezien de bus-website niet goed werkte, keek ik ook even voor vluchten en dit bleek helemaal niet zo duur te zijn. Aangezien het mij veel reistijd zou schelen en ik wel klaar was met de bus-website duurde het niet lang voor ik mijn ticket via de mail binnenkreeg. Ik had mazzel, diezelfde avond kreeg ik een nieuwe kamergenote die volgende dag richting Wellington zou gaan met de auto en zodoende had ik een lift naar het vliegveld. Altijd goed om te kletsen met mensen!

De vlucht naar Nelson was echt super kort; slechts 40 minuutjes. Amper waren we opgestegen en konden we van de zon genieten boven de wolken en toen gingen we al weer naar beneden. Met een shuttle naar mijn hostel en zo was ik binnen een halve dag op het andere eiland! Dat is nog eens luxe reizen.

Het was zonnig in Nelson en voor het eerst in twee weken kon ik de jas in het hostel laten. Even naar de supermarkt en toen relaxen in het hostel. Ik was in de woonkamer gaan zitten met de laptop om wat schrijven gedaan te krijgen maar dat bleek niet zo slim te zijn. Veel te veel aanspraak. Uiteindelijk na het avondeten maar naar mijn kamer vertrokken om daar alsnog wat voor elkaar te krijgen.

Het hostel is echt heel gezellig; comfortabele woonkamer met veel banken en stoelen en een haardvuur in de avond. Gratis ontbijt elke ochtend en ‘s avonds de ware traktatie van chocolade pudding met ijs. Elke avond! Dit is niet goed voor de lijn;)

Inmiddels zijn we al weer vier dagen verder en ik heb het prima naar mijn zin hier. Ik heb Nelson verkend en mij bezig gehouden met de leukere dingen van het leven zoals yoga, tekenen en natuurlijk het schrijven. O en het verven van een shirt van neon roze naar paars.

Lekker bezig dus 🙂

This slideshow requires JavaScript.