Spinnende Katten en Abel Tasman

Hoi Allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel als je niets doet reist. De tijd in Nelson is echt omgevlogen! Ondanks dat ik ruim een week verbleef in Nelson moest ik uiteindelijk toch een nachtje bijboeken voordat ik verder reisde, omdat ik nog graag naar het centrum van Nieuw Zeeland wilde lopen. Super korte wandeling van 40 minuutjes met maximaal resultaat.

Op donderdagochtend werd ik om 07.15 opgepikt bij het hostel door de bus (wat een luxe) om richting Motueka te gaan. Dit keer niet alleen want een Nederlands meisje uit het hostel, mijn kamergenoot Sam ging ook die kant op. Om half 9 waren we al weer bij het nieuwe hostel in Motueka waar duidelijk werd dat we pas na 2.30 konden inchecken want ja de gasten lagen nu nog in onze gereserveerde bedden.

Tassen achtergelaten en richting het centrum gelopen voor een beter begin van de dag. Een goed café met wifi was hier de juiste locatie voor. Twee uur later was ik wel uitgetekend en gingen we verder. Op naar de kust.

Het is hier net zo zonnig als in Nelson maar ook ijskoud! Zeker in de ochtend. Het hostel is in een prachtig huis waar het overdag vaak warmer is buiten op de veranda (in de zon) dan binnen. Alsnog klaag ik niet want we hebben elektrische dekens en ik heb een bed met gordijntje en huisdier aangezien Poppy, een van de twee katten, vaak gezellig bij me komt zitten.

Op zaterdag hadden we een kayak en wandel trip geregeld in Abel Tasman. Dat was echt geweldig. Samen met nog een Nederlander (Thomas) en een Nieuw Zeelandse gids vertrokken we per boot van Kaiteriteri naar een strand in Abel Tasman; Torrent Bay. Daar werden we afgedropt met de kayaks en pakte we alles waterdicht in om vervolgens per kayak naar Bark Bay te gaan. Langs de zeehonden en via verschillende bays en lagoons kwamen we aan op Medlands Beach. Vanaf daar hebben we nog een korte wandeling gedaan richting een waterval en schommelbrug. Al met al was het echt een heerlijke dag en Abel Tasman is echt wonderschoon. Helder blauw water, witte stranden, groene natuur en zonneschijn; wat wil een mens nog meer.

This slideshow requires JavaScript.

Vandaag en gisteren was een stuk minder actief maar niet minder goed. Een veranda, zonneschijn, boek en spinnende kat is namelijk ook best wel heel geweldig.

Ondertussen ben ik trouwens wel bezig met het zoeken naar een plek om langer te blijven en of werken. Er is nog niets beslist of definitief maar als het zover is dan horen jullie het. We gaan het zien;)