Avontuurlijk Hanmer Springs

Hoi Allemaal,

Na een lange pauze ben ik weer op reis en in de lucht. Hopelijk hebben jullie mij niet te erg gemist. Na 3 maanden Hanmer Springs ben ik vandaag met de bus vertrokken richting Picton en krijgen jullie dus weer een reisupdate vanuit een hostel daar.

Hanmer Springs was een prachtige plek om te verblijven, klein maar met mogelijkheid tot verkenning. Ik heb voornamelijk gewerkt dus heel veel avonturen heb ik niet beleeft maar toch maar even een recap van de hightlights.

Het grootste hoogtepunt was wel dat mijn tekeningen onderdeel waren van de kunst markt en expositie in Hanmer Springs. Onderdeel van het lentefestival, was het georganisseerd met de gedachte om kunst te tonen van lokale artiesten. Hoewel ik twijfels had over deelname, wie was ik immers om voor te doen als lokaal. Had ik uiteindelijk toch maar een berichtje gestuurd naar de organisator toen het nog eens voorbij kwam op Facebook. Deelname bleek super makkelijk, mijn kunst was in Nieuw Zeeland gemaakt en ik woonde in Hanmer dus zodoende mocht ik meedoen. Hij hoefde mijn tekeningen niet eens te zien want die waren vast goed als ik mij aanmelde.

Toen ik ze op ging hangen had ik wel enigsinds last van hoor-ik-hier-wel-thuis?-gevoelens. Maar toen ik aankwam bij de lokatie werd ik gelijk binnengewuift en kreeg ik een plek toegewezen. Om mijn heen kijkend, was het werk wat er al hing een stuk groter in formaat dan mijn werk (A4 pentekeningen zijn niet heel imposant). Maar eenmaal opgehangen viel het niet tegen. Zowieso is mijn werk niet iets om van afstand te bekijken dus groot hoeft het niet te zijn.

This slideshow requires JavaScript.

Het was Labour weekend en zodoende waren er drie dagen lang activiteiten en bezoekers. Ik hoorde dat er ongeveer 1000 mensen rond hadden gelopen. Super tof natuurlijk dat die allemaal mijn werk hebben gezien. Het opvolgende weekend had ik een nog een extra toevoeging tot de collectie voor de laatste dag van de expositie. Dit keer wel groot en zowaar kleuurrijk; het resultaat van experimentatie met acryl verf.

kunstwerk, mixed media, Hanmer Springs

Afgelopen maanden heb ik ook hard aan mijn boek gewerkt. Helaas is hij nog niet af maar we zijn een stuk opgeschoten.  Aangezien ik na enkele weken wel enigsinds gek werd van de werk-huis routine, besloot ik maar een toevoeging te doen door elke dag een half uurtje (minimaal) het bos in te trekken. Deze was op vijf minuten afstand en met verschillende paden en geen kaart, was het elke dag weer een ontdekking waar ik uit ging komen. Blijkbaar heb ik meer richtingsgevoel dan gedacht want ik ben geen een keer verdwaald.

Door al de beweging (werken in de huishouding is ook niet voor watjes), kwam ik uiteindelijk wel even de man met de hamer tegen. Na twee maanden had ik op een dag opeens een stijve knie, een dag later, waren het er twee. Helaas hielp rustig aan doen niet en zodoende ging ik toch maar even langs het medisch centrum. Enkele tests en een flinke rekening later, was het idee er dat het waarschijnlijk aan mijn bovenbeenspieren lag. De spier van mijn binnen-boven-been was sterker dan die van mijn buiten-boven-been en zodoende was mijn meniscus aan de wandel gegaan. Die combinatie vonden alle spieren niet leuk en voila ontsteking. Met het advies om een fysio te bezoeken en een tubetje Voltare gel aan te schaffen stond ik weer buiten. Inmiddels zijn we een maand verder en hebben de fysio-bezoeken en Voltare gel zeker geholpen. Ze knikken en knakken wat meer dan voorheen maar ik kan tenminste weer normaal lopen.

Gelukkig maar, want voor de meeste avonturen zijn werkende knieen toch wel handig. Een goede test hiervan was vorige week toen ik bezoek had van Emma en Lisa. Ik had een extra dagje vrij en kon zodoende twee dagen met hun op pad. Na een uitgebreid ontbijt gingen we de eerste dag naar Kaikoura. Voor mij bekend terein maar Emma en Lisa waren er nog niet geweest. Het was heerlijk weer en de zeehonden waren goed gezelschap.

Dag twee hebben we rond Hanmer Springs gelopen. Met een omweg via het bos gingen we richting Colonial hill en deze hebben we zowaar beklommen. Dat stond oorspronkelijk niet op de planning maar toen we al op twee-derde waren, konden we natuurlijk niet anders dan omhoog.

Morgen ga ik Picton verkennen, heel groot is het niet dus dat moet wel snel gaan. De aankomende week is het even vakantiehouden en ondertussen afreizen naar het noorder eiland. Ik heb een plek geregeld om te werken voor accomodatie in een hostel in Coromandel, dus ik heb een bestemming. Maar zoals altijd, de planning is vaag en we gaan het allemaal wel zien.