Beter Laat dan Nooit – Nieuw Zeeland Editie

Hello its me…

Vanuit een ander land dan toch eindelijk die update die ik verwachte te schrijven in mijn laatste dagen in Nieuw Zeeland. Inmiddels bevind ik mij in Sydney, Australië en zodoende heb ik een hoop te vertellen.

Laten we het maar even samenvatten per land, beginnend met Nieuw Zeeland. In mijn laatste weken heb ik natuurlijk niet stil gezeten en nog even maximaal genoten van de schoonheid van dit land. High Light was het tripje naar Cathedral Cove en Hahei Hot Water Beach met Jano en Jim. Na een korte roadtrip waren we mooi op tijd voor de zonsondergang, helaas ging de zon aan de andere kant onder dus daar geen foto’s van maar wel genoeg van de pastelgekleurde-lucht.

Na Cathedral Cove hebben we nog een stop gemaakt bij Hot Water Beach en de korte wandeling bracht ons meer dan we hadden gedacht. Er waren glowworms te vinden naar het pad. Magisch! Het was al laat en het werd al vloed dus heel lang zijn we niet gebleven maar het is toch weer iets om af te strepen.

Een ander iets om af te strepen was het kanotochtje naar Donut Eiland. Op mijn laatste dag in Whangamata was het eindelijk zover, er stond bijna geen wind dus er waren minimale golven en het was stralend weer. Perfecte omstandigheden voor de tocht naar het eiland. We Hanna en ik sloten aan bij de tour met gids (Mauro) vanuit het hostel en hadden uiteindelijk ook gezelschap van Jano en Nieuwe Kayak Gids Ben. Mijn foto’s doen de plek absoluut geen recht, het was er prachtig. Subtropisch, stil met enkel het geluid van de wind en golven.

De 28e november ging ik weer op pad, ik had mazzel en kon meerijden met Aggie (Poolse) die toevallig ook naar Mount Maunganui ging. Dat lees je goed, weer terug naar de Mount. In mijn afscheidstour van Nieuw Zeeland kon deze plek natuurlijk niet ontbreken.

In het hostel raakte ik aan de praat met een Fins koppel (Tero en Kati), de volgende dag gingen die richting Rotorua ging en ik kon meerijden. Uiteindelijk ben ik dus maar een nachtje gebleven. Ik had ook eindelijk niet echt meer wat te doen. Wat is geweest, is geweest. In Rotorua ben ik uiteindelijk twee nachten gebleven, ik moest een hoop plannen voor de volgende bestemmingen dus naast het rondlopen in het centrum heb ik niets gedaan.

De volgende stop was Paihia, ook een plek waar ik eerder al was geweest. Na een lange busreis (de laatste in Nieuw Zeeland) kwam ik laat in de middag aan in Paihia. Daar viel ik met mijn neus in de boter, er was een kerstparade.

Na de parade weer terug naar het hostel en daar had ik leuk contact met kamergenote Melanie (Oosterijkse). De volgende dag zowaar tennis gespeeld met haar op de tennisbanen van de omringende hostels. Viel mij alles mee hoe slecht ik was.

Tennis met Melanie, Paihia

Die avond kregen we er nog een kamergenoot bij; Molly (Britse) en de volgende dag met zijn drieën op stap. We hadden een boottocht geboekt en dit was een goede besteding van de dag. Hoogtepunt van de tocht was het ‘Boomnetting’, de activiteit waar je in een soort visnet naast het schip heen en weer wordt gesleept. Kiwi-orgineel! Voor een voorbeeld check dit filmpje op Youtube.

This slideshow requires JavaScript.

De maandag richting Auckland en daar de middag nog maar even rondgelopen aangezien ik toch wel iets moest doen op mijn laatste dag in Nieuw Zeeland. De volgende ochtend vroeg (*kuch* midden in de nacht; 4 uur) op om de bus te pakken naar het vliegveld.

Enkele uren later… Fiji! Ik zal hier maar een nieuwe post voor maken want het is hier al laat en ik heb in Fiji ook heel wat meegemaakt. Stay tuned…