Madrid – De lucht In

Hoi allemaal,

Hierbij nog de beloofde post over mijn tripje naar Madrid in juni. Ter ere van Lisa’s verjaardag en onze gezamenlijke reislust besloten we vier daagjes naar Spanje te reizen. Madrid was het beoogde doel maar vooral het pretpark wat daar in de buurt ligt: Parque Warner Madrid.

Parque Warner Madrid, Spanje

Op zondag avond namen we de bus vanaf Lissabon en kwamen vroeg in de ochtend in Madrid aan. Het goede aan de reis: ik heb zowaar geslapen tijdens die trip. Ik had nog een kalmereer-pilletje over van mijn cruiseschip tijd en had me goed voorbereid in de vorm van een slaapmasker en nekkussen. Ik was de enige die ‘goed’ geslapen had, want zowel Emma als Lisa hadden de uren afgeteld.

Na een ontbijt bij La Rollerie, hebben we de bagage in een kluisje geplaatst om iets lichter bezakt het centrum rond te kunnen struinen en een beetje te winkelen. Voor mij was het echt even herontdekken of dat ik de weg nog wist. Het is toch al weer zo’n 8 jaar terug dat ik in Madrid woonde dus mijn geheugen was licht roestig, vooral op het gebied van de metro; daar kon ik mij echt niets van herinneren.

Rond een uur of vier pakte we uiteindelijk de trein richting Pinto, een stadje op ongeveer een half uur afstand van Madrid. We hadden hier ons hotel geboekt omdat het makkelijker reizen was naar de hoofdlocatie van ons reisje: Parque Warner Madrid.

Pinto station, Pinto, Spanje

De volgende twee dagen hebben we in dit park doorgebracht; vanaf een uur of tien in ochtend tot uur of zeven in de avond. Volle dagen met veel gegil en plezier, want ja zoveel leuke achtbanen! De eerste dag gingen een voor een de attracties af, het enige wat we overslagen waren de waterattracties aangezien we geen zin hadden om kletsnat en koud rond te lopen op een bewolkte dag. De volgende dag zou het zonniger en warmer worden dus we hadden geen haast.

This slideshow requires JavaScript.

De tweede dag was nog beter dan de eerste, hoewel drukker dan de dag ervoor, was het ook warmer en wisten we nu precies welke attracties het leukste waren. De rij voor de eerste en meest spectaculaire achtbaan; Stunt Fall, was heel lang toen we net na opening langsliepen dus we besloten door te gaan naar Batman. Hier was gewoon helemaal geen wachttijd, reden te meer om er gewoon drie keer achter elkaar in te gaan. Vanwege het gebrek aan mensen konden we ook nog eens kiezen waar we wilden zitten. Heel tof want ik had nog nooit voorin een achtbaan gezeten; toch ook weer een hele andere ervaring.

De rest van de dag hebben we onze tijd verdeelt over de attracties met de minste wachttijd en degene die we het liefst nog eens wilden doen. Uiteindelijk hebben we maar een waterattractie gedaan want eigenlijk wilde ik niet zo heel graag helemaal doorweekt raken. De Río Bravo was degene die ons het leukst en veiligste (droog) leek.

Dat het karretje achterstevoren de waterval af zou gaan dat had ik niet helemaal voorzien. Op de foto van ons in de attractie, was goed te zien hoe bang ik was om nat te worden. Hoogtevrees is niets vergeleken met nat worden blijkbaar…

This slideshow requires JavaScript.

Ook aan dag twee kwam uiteindelijk een einde en dit was gelijk ook het einde van ons bezoek aan Pinto. We gingen vanaf het pretpark terug naar ons hotel om de bagage op te halen en pakte de trein richting Madrid om daar nog een nachtje te slapen. Het diner deden we bij Tapa Tapa, want zonder tapas gegeten te hebben is geen reisje Spanje compleet.

De volgende dag hadden we pas ‘s avonds een vlucht terug naar Lissabon dus dat gaf ons mooi de tijd om nog wat meer cultureler Madrid rond te gaan. We begonnen onze dag met een brunch in Malasaña, een van de hipste wijken in Madrid met een hoop boetiekjes en leuke restaurantjes.

Vanaf daar zijn we naar het Retiro Park gelopen, voor mij natuurlijk bekend gebied maar ik werd blij verrast door het Kristallen paleis. Waar ik in 2011 alleen maar er omheen kon lopen, was het nu open voor publiek.

This slideshow requires JavaScript.

Voordat we het wisten was het al weer tijd om richting vliegveld te gaan. Ik maakte nog even een pitstop bij een restaurantje voor een wafel met ijs = avondeten. Want dat doe je tijdens de vakantie en vervolgens trachtte we de metro te pakken richting het vliegveld. Dat ging niet helemaal soepel want het vinden van het juiste perron bleek moeilijk te zijn. Uiteindelijk waren we in de verkeerde metro gestapt en moesten we op het volgende station uitstappen om terug te gaan. Zo gaat dat soms met het reizen, het kan niet altijd goed gaan.

Eenmaal op het vliegveld hadden we vertraging maar dat was helemaal niet erg. Dat gaf Emma en Lisa mooi de tijd om normaal avond te eten. Mijn toetje; zoete aardappel frietjes. De wereld op zijn kop… het kan zo mooi zijn.